Decoratie taarten



Me vogeltaart heb ik gemaakt van mos,
doppinda's , verse appels, klein plantje met bessen,
3 kleine teracotta bloempotjes,
pindakaas, zaadjes, rozijnen en nootjes.


Wat heb je nodig:

Een bord
3 Lange prikkers
2 Oase blokken
Decoratie lint

Een taart schaal, of een mooi plat bord waar de taart op kan staan.

Materiaal om de taart te bedekken; mos, bladeren, papier.

En decoratie materiaal zoals; vogelvoer, appels, bloemen, papier, snoepjes, foto’s, noem maar op.
Net wat voor taart je wilt maken.
                  

Werkwijze;
Zet de 2 oase naast elkaar en doe er 2 prikkers in het midden.

Leg het bord (zogroot als de 2 blokken oase) op de oase, en snij de overtollige stukken weg.
Doe daarna de andere 2 prikkers door de oase.
Nu kun je hem versieren met wat je wilt, als je mos gebruikt zet het dan vast met krammertjes, of stukjes ijzerdraad.
Gebruik je bladeren of papier gebruik dan een lint om de taart, en zet het vast met spelden.
Pas op! Om de oase goed te bedekken.
Ik heb het eerst aan de bovenrand bekleed en daarna de rand en toen de bovenkant versierd.

Je kan ook een rechthoek oaseblok gebruiken.
Laat je fantasie maar werken.
Deze is gemaakt door een excollega.
Met mos, hortentiaen besjes, en oranje lampionentjes.





Zo nu kan je hem versieren met wat je maar leuk vindt.
Zoals je ziet heb ik er een paar verschillende gemaakt.





Deze taart had ik gemaakt
voor mijn broer zijn verjaardag.
Met papier, bloemen, lint stikkersen ballonnen.
 

En hier heb ik gekochte bladeren gebruikt, met lint,
nep appels gedroogde sinaasappelschijfjes,
2 stenen vogeltjes, en oranje lampionnetjes.
Deze is gemaakt op mijn werk als workshop
Als Paas-taart.
Mos, wilgetakken, veren, lege eieren, en lint.

Geen opmerkingen: