Strik van kippegaas en mos.

Een strik van kippengaas en mos.









Wat heb je nodig;
De kippengaas wat ik gebruikt heb is 70cm lang en 19cm breed en dat 2x
Klein blokje van bij de 3cm dikte 10cm breed en 7cm lang
IJzerdraad
Touw ik heb dik kokos touw gebruikt om het geheel op te hangen.
Haarmos te koop in bloemen winkels en kost ongeveer 4 euro een dikke bak vol.
Dekking van de oase, mos is dan een goede vulling.
En wat versiersels om de strik op te vrolijken.

zo nu te werk;
Maak 2 stroken van 70cm lang en 19cm breed en dat 2x
Vouw de breedte naar elkaar toe, doe het mos tussen de strooken het kippengaas.
Rijg ze aan elkaar met dun ijzerdraad of zoals ik heb gedaan met raffia.
Als de stroken gevuld en dicht zijn, vouw je een punt dubbel naar het midden.

Zet de strooken op elkaar, en maak er een leuke strik van
Maak het vast met ijzerdraad.
Zorg daarna ook dat het ijzerdraad 5x uitsteekt.
Want dan kan het oase blok er op
En nu naar wens versieren.

De paas-strik heb ik verder gelijmd
De kerst-strik heb ik met stukjes ijzerdraad opgemaakt.
En zo kan je allerlei strikken maken naar wens
Hopelijk heb ik weer iemand op een idee gebracht, veel plezier.

Geen opmerkingen: